Presesnams.lv

Preses līderis internetā

Riepu sasilšana

Nepietiekams gaisa spiediens rada pārmērīgu izstiepšanu un riepai ir grūtāk atgūt sākotnējo formu. Rezultātā riepai rodas paātrināts nodilums un samazināts riepas gumijas un kordu saķeres spēks, kas var novest pie kordu materiāla izjukšanas. No otras puses pārāk liels gaisa spiediens var radīt pārmērīgu spiedienu uz karkasu, kas, savukārt, riepu padara uzņēmīgāku pret ārējiem triecieniem un bojājumiem.

Slodze un silšana

Jebkura slodzes palielināšanās palielina riepas iekšējo temperatūru, jo rodas lielākas riepu deformācijas. Pārslodze parasti notiek kopā ar pārāk piepumpētām riepām, kas rada spiedienu uz riepas pleciem vai bortiem. Tas noved pie neparastas siltuma rašanās, kas var izraisīt riepas plecu vai bortu atdalīšanos vai plīšanu. Turklāt pārkarsušo protektoru var vieglāk iespiest un trieciens var izraisīt plīšanu.

Ātrums un silšana

auto

https://www.realnets.lv/riepu-veikals-interneta

Riepa rada vairāk karstuma, ja transportlīdzeklis brauc ātrāk, jo ir palielināta riepas izstiepšanās. Braukšanas laikā vibrācijas no ceļa virsmas rada papildus slodzi uz riepām no inerces spēka, kas rodas paātrinoties. Slodze, kas rodas braukšanas laikā tiek saukta par dinamisko slodzi.

Riepa rada siltumu atkārtoti izstiepjoties griešanās procesā. Siltums uzkrājas riepas iekšpusē un tajā pašā laikā tas nepārtraukti izplatās uz āru. Brīdī, kad tiek sasniegts līdzsvars starp siltuma rašanos un izplatīšanos, riepas temperatūra paliek nemainīga, sasniedzot piesātinājuma stāvokli. Piesātinājuma temperatūra svārstās atkarībā no braukšanas apstākļiem un palielinās pie lielāka ātruma. Attēlā 3-8 ir parādīta attiecība starp braukšanas laiku un riepu temperatūru. Braucot ilgu laiku ar augstu riepu temperatūru, riepu gumija un kordi ātrāk nodilst un to saķeres spējas pavājinās.

Tags:

Comments are closed.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.